środa, 31 sierpnia 2022

Jaspis cesarski

Albo jak niektórzy nazywają jaspis lazurowe wybrzeże, hmmm... No nie wiem...

Trafił mi się kamyk w drażniącym oczy kolorze fuksji. Po przeglądzie szafy stwierdziłam, że dam mu ubranko w granacie. Długo go nie miałam, bo spodobał się komuś bardzo i znowu jestem jak ten szewc bez butów. Kiedyś pokazywałam tu naszyjnik z jaspisu cesarskiego w zupełnie innym stylu. Można go zobaczyć tu.


Zawieszony jest na sznurze z agatów turmalinowych. Z agatu ma również kroplę dyndadełko.



Na stronie elle.pl znalazłam opis tego minerału. 'Jaspis to zbita, drobnoziarnista skała osadowa składająca się chalcedonu i kwarcu.Bogactwo kolorów i wzorów zawdzięcza domieszkom innych materiałów, które zależnie od ilości i proporcji, jakie występują w środowisku, mogą nadać jaspisom bardzo unikalny wygląd.'



'Jaspis przez starożytnych nazywany był matką wszystkich kamieni. Tę wyjątkowo poetycką nazwę zawdzięcza swoim magicznym właściwościom. Potrafi wyrównać energię i oczyścić aurę. Równoważy pracę gruczołów dokrewnych, których ezoterycznym odpowiednikiem są czakramy. Dlatego doskonale wpłynie naszą kondycję zarówno fizyczną, jak i psychiczną. Biżuterię z jaspisu najlepiej nosić w okolicach czakram - świetnie sprawdzą się długie wisorki lub chokery ozdobione tym kamieniem. '


'Właściwości jaspisu sprawiają, że jest on świetnym sposobem na wyciszenie. Redukuje poziom stresu, dlatego szczególnie poleca się go osobom nerwowym lub pozostającym pod dużą presją. Sprawdzi się również w przypadku ludzi wiecznie zapracowanych - pomaga w organizacji czasu, ułatwia trudne decyzje, sprzyja rozwiązywaniu konfliktów i wzmacnia naszą zdolność do oceny sytuacji oraz określenia długoterminowych celów.'


Znaki zodiaku, którym dedykowane są ozdoby z jaspisu to baran, waga i koziorożec. Nie jestem żadnym z nich, ale mimo to już jedzie do mnie kolejny fuksjowy jaspis i może zrobię bliźniaczy naszyjnik? Zdecyduję gdy go zobaczę. 

Na razie pozdrawiam i miłego wieczoru życzę.



2 komentarze:

  1. Piękny naszyjnik i ciekawy opis właściwości jaspisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny, soczysty naszyjnik - rozjaśnił ten pochmurny, szary dzień jako takie wspomnienie lata ;) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...