sobota, 11 października 2014

Ukośnikowy naszyjnik w antycznym stylu - Antique style crochet rope necklace

Na początku chciałam wszystkim podziękować za tyle miłych komentarzy pod poprzednim postem. To był naprawdę rekord. Nie dałam już rady na nie wszystkie odpowiadać. Chciałam poodwiedzać Wasze blogi i skomentować Wasze posty.
W zabawie w kolory na blogu Danusi brałam udział dwa razy. Niecierpliwie czekałam na ogłoszenie koloru na październik i w pierwszej chwili byłam rozczarowana, a nawet zła, bo spodziewałam się pomarańczowego czy złotych żółci, a jeśli już brązu to bez ograniczeń takich jakie zaproponowała Mariwon. Brąz z beżem jest mdły i nijaki. Początkowo zdecydowałam się odpuścić, ale kiedy przeglądałam kolekcję wzorów na ukośniki pt. 'zrobić koniecznie' znalazłam coś co można było dostosować do warunków zabawy.
No i jest taki naszyjnik.  

This is a rope I made in order to participate in a game organized by Danuta. It is a cyclic game in which participants make handicraft items in a certain colour. So far I have taken part in it twice and I liked it so I decided to enter it again. The colour chosen for October is brown.


Wzór jest darmowy i znalazłam go dość dawno temu w otmętach sieci. Jak przypomnę sobie skąd jest to uzupełnię tę informację. Kojarzy mi się z motywami antycznymi dlatego do zdjęć użyłam wyciągnięty gdzieś zza pralki odrapany, zapomniany 'joński' świecznik. 

The pattern reminds me of antique style patterns. That is why as a display item I used this old candleholder taken out from behind my washing machine. 


Uważam że kolor brązowy został potraktowany przez firmę produkującą koraliki Toho po macoszemu - mało odcieni, brak czekoladowego brązu, a te które są zalatują miedzią, rudościami, zgniłym zielonym czy ciemnym bordo. Nie ma wśród nich chłodnej, gorzkiej czekolady. Ten którego użyłam to Dark Bronze. Pozostałe kolory to Opaque-Rainbow Lt Beige i dla ożywienia Opaque-Rainbow Pumpkin. Do tego końcówki i zapięcie w odcieniu miedzi.

As for me there is not much choice of the browns in Toho beads. They have a drop of either copper or red or green colour. They lack of the dark chocolate shade.


Brązowy to zdecydowanie nie 'mój' kolor jeśli chodzi o strój. Mam dwie czy trzy brązowe bluzki w odcieniu gorzkiej czekolady. Mam też płaszcz, ale byłam w nim zaledwie raz i tak sobie wisi w szafie. Ten ukośnik będzie pierwszym brązowym biżutkiem, który będę do tych bluzek zakładać. Po przerobieniu dwóch sekwencji bardzo mi się spodobał i postanowiłam go sobie zatrzymać.

Brown is not the colour I could name 'mine'. I have a couple of brown tops and even a coat which I wore once only on my wedding gown. 


Brąz natomiast bardzo lubię w wystroju wnętrz, szczególnie gdy elementy wyposażenia są z drewna. Poza tym brąz to kolor który kojarzę z kakao, czekoladą, kawą, laskami prawdziwej wanilii, goździkami, cynamonem (uwielbiam te zapachy) oraz późną jesienią - kasztany, szyszki, zeschłe liście, ogołocone gałęzie drzew. Generalnie nostalgiczny trochę smutny kolor. 

However, I really like this colour in the home docor especially when the furnishings are made of wood. 






I jeszcze baner 



Na koniec dziękuję wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję tym bardziej, że zaglądacie do bloga mimo że rzadko teraz publikuję posty.  
Witam nowych obserwatorów. 
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Thank you for visiting my blog and leaving comments. I am happy when I see new members and visitors.
Please come more often.
Best wishes.

89 komentarzy:

  1. Piękny naszyjnik! Bardzo się cieszę, że nie odpuściłaś kolorku i możemy podziwiać Twoją kolejna prace :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, bo ładnie wyszedł. Dzięki za miłe słowa :)

      Usuń
  2. fajna bransoletka, taka trochę afrykańska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Afrykańska :)) ?? Mnie się inaczej kojarzy. Ale może być afrykańska. Dzięki że mnie odwiedziłaś i za komentarz.

      Usuń
  3. No i wyszedł piękny ukośnik :) dobrze że nie odpuściłaś , Pomarańczowy wplata się idealnie w całość :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)) Jakoś musiałam ten mdły melanż przełamać. Cieszę się, że Ci się podoba. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. A ja lubię brąz, ba bardzo lubię :) dlatego Twój naszyjnik Elu bardzo mi się podoba :)
    A przy okazji zapraszam do mojej rocznicowej zabawy - co prawda kolory też pewnie nie do końca Twoje, ale może akurat się skusisz :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Asiu :) Zaraz lecę zobaczyć o co chodzi z tą zabawą. Ty masz tempo dziewczyno:))

      Usuń
  5. Brązy również nie moje kolory ale faktycznie bardzo ładny naszyjnik :)
    Zapraszamy do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i bardzo dobrze, że sobie nie odpuściłaś, bo dzięki temu powstała śliczna bransoletka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nawet naszyjnik :)). Wielkie dzięki i pozdrawiam.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. To taki naszyjnik 'obróżka'. Jest dość krótki, ale naszyjnik. Dzięki za wizytę i komentarz.

      Usuń
  8. Piękny ukośnik. Ja również nie przepadam za brązami, ale w tej wersji jestem jak najbardziej za :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja lubię ten kolor, żałuję również, że Toho ma go w tak nieszczęśliwych kolorach, na szczęście w Preciosie jest większy wybór.
    Twój naszyjnik bardzo mi się podoba, świetnie wybrnęłaś z "opresji" i niesamowicie "smacznie" skomponowałaś te kolorki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)) Kupiłam kiedyś Preciosowe koraliki, ale były tak krzywe i kulfoniaste, że postanowiłam ich już nie kupować. Może zaryzykuję te brązowe, bo mam jeszcze coś brązowego w planach, a miedziany brąz Toho mi nie odpowiada.

      Usuń
  10. Kocham sznury koralikowe- Twój wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)). Ja je też kocham i robić już też.

      Usuń
  11. Bardzo ładny naszyjnik. Świetny wzór i w takim zestawieniu kolorystycznym wyszedł świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zestawienie po części narzucone zasadami zabawy, a pomarańcz ... po prostu inaczej się nie dało. Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam :))

      Usuń
  12. Śliczna bransoletka, bardzo ciekawy wzór. O Toho się z Tobą zgadzam. Jest tylko jeden chłodny, matowy odcień. Nieznoszę tych innych, tylke razy się nacięłam, kiedy przychodziła przesyłka przeżywałam rozczarowanie. Nie myślałam, że można stworzyć tyle brzydkich i nieudanych odcieni brązu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zużyłam zalegający zapas miedzianego brązu dark bronze i nie prędko go zakupię. Dzięki za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Elu, naszyjnik wyszedł Ci śliczny i w bardzo greckim stylu. Bardzo podoba mi się to, że przełamałaś brązy pomarańczem. Ożywiło to naszyjnik i podkreśliło jego urodę. Wygląda wręcz smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu. I mnie też się kojarzy z Grecją, a ten pomarańczowy po prostu musiał tam być. Żaden inny, przyznaj sama.

      Usuń
  14. Miło,ze bawisz się z nami kolejny raz ,bo na takie śliczne prace można patrzeć godzinami.Ciągle mam w pamięci ten czerwony wisiorek z września a teraz zapamiętam te koralikowe szaleństwo.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Danusiu. Zabawiłam się tym razem mimo początkowych trudności. Trzymam kciuki za 100 uczestniczek i już czekam na kolejny kolor.

      Usuń
  15. Śliczny naszyjnik ci wyszedł. Wzorek rzeczywiście trochę antyczny. Pięknie się będzie prezentował z brązową bluzką :)
    Ja również bardzo żałuję, że TOHO jest takie ubogie w brązy, bo w przeciwieństwie do ciebie lubię ten kolor. No i nie mogę się zgodzić, że to smutny kolor :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki. W niedzielę będzie debiut naszyjnika. Akurat pogoda zachęca - tak ciepło.

      Usuń
  16. Ale piekny naszyjnik zmajstrowałaś. Dla mnie to czarna maga, nie ogarniam jak się cos takiego robi, więc tym bardziej podziwiam , bo to chyba bardzo precyzyjna praca i ciagle trzeba liczyc , żeby sie gdzies nie pomylić.
    Super że bawisz sie z nami dalej .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu. Tak skomplikowanie może się wydawać, ale to po prostu koraliki nawleczone (w odpowiedniej zgodnej z wzorem kolejności) na kordonek i przerobione szydełkiem po obwodzie koła - taka wąska, długa rurka. Dzięki za wizytę i miłe słowa.

      Usuń
  17. Śliczny naszyjnik:) Wspaniałe połączenie kolorków - ten pomarańcz świetnie ożywia całość.
    Pozdrawiam serdecznie Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu. Super że do mnie wpadłaś. Pozdrawiam :))

      Usuń
  18. Podobne miałam odczucia co do koloru:) bo takie połączenie dość mdłe:) ale obydwu nam udało się :) i dałyśmy radę ....pewnie że byłabym za krzyczącym pomarańczem z żółtym tu by można było się wykazać ....bardzo fajnie że też piszesz po angielsku mam okazje podszkolić go:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)) Angielską wersję skracam jak mogę, bo jednak to Polki są głównymi czytelniczkami moich postów. A że wpadają tu ludzie z różnych zakątków świata (nawet nie spodziewałabym się czasami że aż z tak daleka) to jest parę zdań dla nich. Ja też lubię jak odwiedzam np. blogi węgierskie, czy hiszpańskie, gdzie pi ichniemu ni hu hu, i jest wersja po angielsku.

      Usuń
  19. wisior cudny, bardzo podoba mi się ten wzór, a kolor pomarańczowy fajnie ożywia całość:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Motyw rzeczywiście przypomina antyczny, a przez kolorystykę i z Afryką może się kojarzyć - piękny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że jak się mu przyglądnę to rzeczywiście jakby trochę afrykański. Dzięki :)

      Usuń
  21. Naszyjnik jest przecudny! Świetny wzór i faktycznie wyszedł "antycznie" :) Też ubolewam nad tym, że brązy w koralikach Toho są traktowane po macoszemu, a osobiste odczucia co do tego koloru mamy prawie identyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te brązy Toho to raczej rudzielce nie brązy. Preciosa ma ładne brązy w FP czy Superduo, bo w Rocaillach też ich nie spotkałam. Nie znam się na technologii produkcji koralików drobnych ani na właściwościach pigmentów, ale może w tym jest pies pogrzebany (?)
      Dzięki za miłe słowa i odwiedziny.

      Usuń
  22. Takie kolorki, w połączeniu z takim wzorem, dają świetny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest super! Nawlec odpowiednią sekwencję na taki sznur to prawdziwa sztuka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomaga mi w tym dyktafon. Inaczej nie dałabym rady - myliłabym się. Dzięki za miłe słowa. Pozdrawiam.

      Usuń
  24. widziałam już ten wzór i w każdej odsłonie wychodzi świetnie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego MUSIAŁAM go też wykorzystać, a 'kolorki Danutki' dały mi ku temu okazję. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Dear Betka,

    I like this geometrical pattern and the colors are wonderful for autumn.

    Greetings,
    Nicole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks Nicole. I like it very much because it is so Greek in style and I could use colours of autumn.
      Best wishes.

      Usuń
  26. Piękny naszyjnik i rewelacyjny wzór! Mam dokładnie takie samo zdanie nt. brązów, co Ty - nie praktykuję ich w ubiorze i większość postrzegam jako mdłe i nudne. Tylko kawa i czekolada ratują dla mnie honor brązów ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę przyznać, że brąz to również nie mój kolor, ale kolor dyni ładnie go ożywia i BARDZO mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie powiem, żebym i ja nie miała problemów z tymi kolorami :-)
    Ale wyszło pięknie, świetny wzór i jak widzę kolejny ciekawy ekspozytor :-)
    Elu, jeśli nie masz nic przeciwko, zapraszam po wyróżnienie http://byranya.blogspot.com/2014/10/wyroznienie-i-nominacje.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Wzór rzeczywiście trochę antyczny. Ja też nie przepadam za brązem ale w Twojej kompozycji wygląda ciekawie. Bardzo mi się podoba ten naszyjnik, gratuluję pomysłu.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak na problem z koralikami w odpowiednim kolorze, to wyjątkowo ładnie udało Ci się z niego wybrnąć. Przepiękny ukośnik, nie dziwię się, że postanowiłaś go zatrzymać. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  31. Naszyjnik jest po prostu piękny:)))ja absolutnie nie wiem jak się robi tak,żeby wychodził wzór i to jeszcze taki skomplikowany:))))super:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Urocza, urocza, pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny wzór na Twoim naszyjniku :) Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Urocza :) Wzór bardzo ładny stworzyłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  35. piękny wzór,
    fakt, sa etniczne skojarzenia, ( pewnie stąd ta Afryka koleżance przyszła na myśl)

    ja też wolałabym odcień gorzkiej czekolady, bo samej czekolady- niekoniecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Śliczny naszyjnik. Podziwiam cierpliwość w nawlekaniu koralików cały czas trzeba liczyć, aż strach się pomylić.

    OdpowiedzUsuń
  37. Łaaaał... to jest piękne! I ile roboty!

    OdpowiedzUsuń
  38. świetny wzorek !
    Zapraszam Serdecznie na mój konkurs w którym można wybrać sobie nagrodę http://lesia-rekodzielo.blogspot.com Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Fantastyczny naszyjnik, świetny wzorek, bardzo takie lubię i kolory super :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Marzą mi się takie bransolety ze wzorami, ale pierwsze moje próby nie były zbyt udane... więc odpuściłam sobie. Twoje mimo brązów ;-) (chyba nie mam ani jednej rzeczy w tym kolorze) są świetne! Pozdrawiam i zazdraszczam ;-))), no i życzę powodzenia w wyzwaniu

    OdpowiedzUsuń
  41. piękny ukośnik stworzyłaś :) a co do brązów w toho zgadzam się z tobą że mało odcieni oj stanowczo za mało :(

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękny naszyjnik,podziwiam takie prace i cierpliwość przy ich wykonaniu

    OdpowiedzUsuń
  43. Prześliczny naszyjnik!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  44. śliczny antyczny wężowy naszyjnik :)

    OdpowiedzUsuń
  45. bardzo fajny wzorek, w tych brązach wyszło bardzo delikatnie :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękny naszyjnik...
    Od dawna podoba mi sie ta technika ale dotychczas nie miałam odwagi spróbować...
    Precyzyjny, elegancki - cudny

    OdpowiedzUsuń
  47. Naszyjnik jest prześliczny:) Kolory przepięknie dobrałaś.

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękny naszyjnik z jeszcze piękniejszym wzorkiem. Bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. bransoletka wyszła wspaniale, piękny wzór i mimo ograniczeń w kolorach fajnie udało Ci się dobrać koraliki i je ładnie połączyć ze sobą. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Fantastyczny naszyjnik. Bardzo podoba mi się ten wzór. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Świetny naszyjnik, podziwiam cierpliwość:) pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Masz kobietko cierpliwość do tych małych koralików. I dobrze , bo pięknie Ci to wychodzi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Przepiękny naszyjnik:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Super naszyjnik. Kolorki pięknie dobrałaś.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...