sobota, 25 maja 2019

Kamień obrazowy - mariacyt

Podczas ostatniego pobytu na giełdzie minerałów odkryłam kamień.  Wystawca sprzedawał go pod nazwą mariacyt, albo kamień obrazowy. Jego stoisko było jednym z pierwszych, które zwiedzałam, 
a już miałam ochotę wydać całą sumę, którą na zakupy giełdowe przeznaczyłam. 


Kamyk w moim wisiorku akurat jest mało 'obrazowy', ale na ostatnim zdjęciu widać okazy jak namalowane pędzlem artysty. Kolejny raz utwierdziłam się w przekonaniu, że najpiękniejsze klejnoty tworzy natura.


W pierwszej wersji kamień miał być bez ozdób, bo nic mu nie było potrzebne. Ładny sam w sobie, miałam tylko dorobić 'jakiś' sznur. Potem przyszedł pomysł na sznur z koralików zapinany z przodu. No i zaczęły się schody. Nijak nie dało się równo umieścić zapięcia tego typu, bo końcówki nie układały się symetrycznie. Trzeba było kombinować i ostatecznie kamień obszyłam koralikami najskromniej jak się da.


Do sznura wykorzystałam wzór przenikających się kolorów bronze i starlight - ombre.




 Obraz na kamieniu przypomina mi krajobraz pustynny - wydma za wydmą aż po horyzont.


Poniżej inne okazy tego kamienia. Fotka zrobiona w czasie giełdy.


Dziękuję za odwiedziny i miłe komentarze. 
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do następnego postu.

9 komentarzy:

  1. Natura stworzyła piękny kamień, a Ty Elu, stworzyłaś przepiękny wisiorek :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawałek pięknej natury w prześlicznej biżuterii.
    Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie go ubrałaś i podkreśliłaś jego urodę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny kamień, rzeczywiście niewiele było mu trzeba - ten sznur i oprawa bardzo mu pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie podkreśliłaś urok tego kamienia, wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie oprawiłaś i wyeksponowałaś ten kamień. Pierwszy raz go widzę, ale od razu skojarzył mi się z Diuną. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny wisior, a kamień zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten też już u mnie ☺ kamień piękny a sznur przeszedł najśmielsze oczekiwanie. Już myślę co będzie następne. Dziękuję😚

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny - i kamień, i wisior! Masz rację, natura tworzy najpiękniejsze dzieła :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...