piątek, 15 sierpnia 2014

Indian Summer - Bukovinsky w mojej wersji

Tak sobie nazwałam mój nowy ukośnik chociaż do jesieni jeszcze dobry miesiąc. W zaprzyjaźnionym blogu klik ten ukośnik jest pod nazwą Indian Land. Nazwa jak najbardziej trafiona, bo wzór etniczny i te kolory. W swoim sznurze kolory zmieniłam dodając nutę niebieskiego (jak niebieskie niebo jesienią) i zrobiło się babie lato. 
Wzór podobał mi się od dawna i w końcu doczekał się realizacji. To znany z sieci Bukovinsky i wzór jest dostępny tu.

Do zdjęć użyłam mój nowy ekspozytor w postaci kawałka drewna wyrzuconego przez morze na plażę i podarowanego mi przez właściciela nadmorskiego pensjonatu za sprawą Pani Izy (dziękuję Pani Izo i Panie Mirku). Spędziliśmy tam ostatnie dwa tygodnie. 

Drewno, które długo moczyło się w słonej wodzie robi się czarne, więc pomyślałam że się przyda do takich zdjęć.
Tak więc naszyjnik Bukovinsky czyli moje Babie Lato.




W okresie wakacji, kiedy tłumy turystów odwiedzają nadmorskie tereny ciężko jest znaleźć cokolwiek sensownego poza kapslami, patykami po lodach, butelkami po piwie. Tego jest duży wybór, ale coś co akurat by pasowało do zdjęć to jak na lekarstwo. Kawałki drewna są, ale to raczej wielkie kłody i musiałabym spacerować z piłą, albo siekierą, żeby uciąć sobie tyle ile potrzebuję. 



Poniżej zbliżenie sznura na życzenie jednej z obserwatorek bloga. Marysiu proszę...


Pstrykałam aparatem i pstrykałam, a potem nie mogłam się zdecydować co wybrać, więc wrzuciłam dużo fotek.



Właściciel pensjonatu jest entuzjastą morskich znalezisk. Wśród nich są kawałki masztów z czternastowiecznego żaglowca, fragmenty sieci rybackich, boje. Są nawet kawałki rafy bałtyckiej. Wszystko to ma wkomponowane w skalniaki, których jest wiele na terenie ogrodu. 
O jego hobby opowiedziała mi Pani Iza, która zarządza pensjonatem w czasie sezonu i która okazała się z kolei entuzjastką rękodzieła. Wykonuje biżuterię w technice schamballa, a także szyje szmaciane lalki. Zachęcałam ją do założenia bloga i pochwalenia się swoimi pracami szerszemu gronu, więc może niebawem pojawi się nowy blog z jej pięknymi pracami.



I na koniec jeszcze raz 'oko w oko'.


Dziękuję wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze. Witam nowych obserwatorów. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Thank you for visiting my blog and leaving comments. I am happy when I see new members and visitors. Best wishes and take care. Until then.

78 komentarzy:

  1. O matko, jakie cudeńko!
    Fajnie, dziko wygląda, i jeszcze ten klimat pustynny w tle :) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)) Tę pustynię udaje blat w mojej kuchni. Bardzo trudno robi się na nim zdjęcia, bo to wypolerowany granit i wszystko się w nim odbija jak w lustrze :/

      Usuń
  2. Cudne to lato! I jakie piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to jest robione, że to wszystko tak idealnie do siebie psuje i wygląda rewelacyjnie? Ja choruję na takie bransoletki ale jestem totalne beztalencie szydełkowe. Pozostaje mi podziwiać:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma lekko. Robię próbki. W przypadku tego sznura zrobiłam trzy próbki z różnymi kolorami zanim nie do końca przekonana zdecydowałam się nawlec te właśnie kolory. Zaczął mi się podobać po przerobieniu kilku sekwencji. Pozdrawiam i zachęcam do próbowania nauki szydełkowania :)

      Usuń
  4. Elu przepiękny naszyjnik :) i popieram Ranyę - świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny sznur! Jak ja uwielbiam taki dobór kolorystyczny :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki. Po tych komentarzach i Twoim pewnie już się całkiem do tego naszyjnika przekonam :))

      Usuń
  6. Moja Droga, ukośnik jest booooski, a zdjęcia fenomenalne!!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że dużo zdjęć, bo jest czym oko nacieszyć :-) Śliczny naszyjnik i super zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Cieszę się, że się podoba :))

      Usuń
  8. Świetne zdjęcia, fantastyczny ekspozytor i przepiękne wykonanie- czego można chcieć więcej;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, aż się zarumieniłam od tylu pochwał. Dzięki :))

      Usuń
  9. Wonderful indian colors and pattern, you crochet very regular and beautiful.

    Warm greetings and a nice weekend,
    Nicole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :)) I am still trying to improve my skills both in beading and photography.

      Usuń
  10. This necklace is very nice! I like the pattern and the great colors.
    Greetings,
    Daniela

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowity efekt. Podziwiam ten ogrom pracy. Ślicznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę było przy tym pracy, ale tak to już jest z dużymi pracami. Dzięki za miłe słowa :)

      Usuń
  12. Hello Betka,
    your new necklace is so beautiful. So nice color und design.
    Greetings
    Christina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks :)) I blushed with embarrasment at such a nice comment.

      Usuń
  13. Piękny ukośnik! Ja tego ściegu jeszcze nie opanowałam. Na razie nawlekam wybrany przez siebie wzór i tego nawlekania szczerze nienawidzę! Podziwiam za cierpliwość. Piękny efekt!
    A lato dobiega końca i znalezisk niedługo pojawi się więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie znoszę nawlekania i zabrało mi rok aż dotrwałam do kolejnego urlopu, aby nabrać sił do nawlekania właśnie. Dzięki za komentarz i wizytę. Pozdrawiam :))

      Usuń
  14. Coz za pieknosci ! Zazdroszcze !

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelka, ten wzór pasuje do wszystkiego, lubię takie projekty!

    OdpowiedzUsuń
  16. O matko! Ja się normalnie pojdę przebadać , ja tu widzę węże! :-D

    Piękny przyznaję... ale nadal! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może ja się przebadam, bo ja nie widzę :)) Dzięki.

      Usuń
  17. Elu, tak się martwiłaś, że kolory nie będą pasowały a pasują idealnie. Naszyjnik jest śliczny. A niebieski dodaje mu charakteru.No i piękne zdjęcia zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu. Kombinacji kolorystycznych naprawdę było wiele i kilka próbek przerobionej całej sekwencji i parę godzin spędzonego przy nad tym czasu. Pomyślałam, że zrobię którąś z wypróbowanych sekwencji i najwyżej naszyjniki zostanie sprezentowany komuś, ale teraz już wiem, że zrobię na prezent identyczny :)

      Usuń
  18. Piękny sznur, z pewnością kosztował wiele pracy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście niemało, ale lubię nad tym siedzieć. Dzięki za wizytę i miłe słowa. Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. jejku jakie to musiało być pracochłonne! Wyszło przecudnie, musi pięknie prezentować się np. z białą bluzeczką. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdjęcia rewelacyjne, a praca jeszcze lepsza. Jaki jest sposób, żeby nie pomylić się nawlekając taką różnych masę koralików ? Piękny dobór kolorów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój sposób to nagranie sekwencji na dyktafon w wolnym tempie. Potem nawlekam koraliki odsłuchując to nagranie (zawsze mogę zatrzymać). Dla sprawdzenia nagrywam sekwencję dwa razy. Ta powtórka jest w szybszym tempie i słuchając powtórki sprawdzam, czy dobrze nawlokłam. Mylę się bardzo rzadko i nawlekanie jest szybkie.

      Usuń
  21. Piękny wzór i dobrane kolory ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dziękuje za odwiedziny. Miło jest czytać takie komentarze od osoby która sama tworzy CUDOWNE rzeczy :) Ma Pani bardzo ładną galerie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Zapraszam częściej :)) Wiem też, że pochwała nie tylko sprawia przyjemność, ale niejednokrotnie motywuje do dalszej pracy.

      Usuń
  23. Idealnie dobrałaś kolory Elu do tego wzoru. Nawlekanie, mimo swego niefajnego oddźwięku opłaciło się bezapelacyjnie. Piękny sznur. Lubię taką kolorystykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawlekanie to ten etap, który robię z bólem i którego nie da się obejść. Samo dzierganie to już miodzio. Może znajdzie się ktoś kto lubi nawlekać i połączymy przyjemne z pożytecznym :) Dzięki za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Bardzo dziękuję za odwiedziny u mnie. Ja tu zostaję z czystą przyjemnością, bo oczarowało mnie wszystko co robisz. Pięknie dobierasz kolory i powstają prawdziwe dzieła sztuki. A nagrywanie nawlekanych sekwencji na dyktafon...mistrzostwo pomysłu. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać Twój komentarz. Prawdziwy balsam dla duszy :)) Pomysł z nagrywaniem nie jest tak całkiem mój. Widziałam gdzieś program komputerowy (niestety z określonym wzorem i płatny, który właśnie dyktuje sekwencje). Pozdrawiam.

      Usuń
  25. przepiękny! i pięknie wyeksponowany :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię takie połączenia - genialny wzór i świetnie dobrane kolory:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Wzór rzeczywiście świetny. Od dawna miałam go na oku.

      Usuń
  27. piękny naszyjnik <3 kolory są prześliczne i wzór robi wrażenie a drewienko miodzio :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale piękny, wzór jest świetny i kolory super dobrane :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie dobrałaś kolory! Naszyjnik jest prześliczny.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak ja bym chciała umieć takie cuda mmm... :) obserwuję i zapraszam do siebie http://maniacbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale piękny!!! Wygląda jak wąż wijący się po drzewie. Wspaniała praca.

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękny naszyjnik! Niesamowity wzór, po prostu cudo :) I idealnie do niego dobrane tło i ekspozytor ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz. Wzór rzeczywiście udany dlatego i mnie się podobał. A zdjęcia ... czasem lubię się pobawić aparatem. Pozdrawiam :)

      Usuń
  33. Raczej nie jestem pasjonatką koralikowych robótek w nie krywulkowym iście wydaniu, ale to dzieło porwało me serce. Jest tak etniczne, jak dla mnie być powinno.Kolory i łączący je wzór są wręcz niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
  34. Genialny i wspaniały naszyjnik :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudowny ukośnik, nie mogę się na niego napatrzeć. Muszę się nauczyć takie robić :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. na zdjęciach wygląda jak wąż, efektowny i piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  37. jakie cudo! piękny dobór kolorów, masz gust:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Rewelacyjny wzór, jest się czym zachwycać :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pięknie układają się koraliczki we wzorek!

    OdpowiedzUsuń
  40. A mi się skojarzył z pięknym wężem ;))

    OdpowiedzUsuń
  41. Gratuluję wyróżnienia w linkowym party

    OdpowiedzUsuń
  42. hej zaczynam z takiego typu biżuteria , robie z drutu ale mi sie spodobały te bransoletki. mam pytanie szukam na int jak sie robi za pomoca kumihimo dysku ale czesto jest dziwne zdjęcie tł jak sie robi i nie wiem jak sie to odczytuje . dałaś takie samo w odnośniku .mogła byś mi to wyjasnić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sznur jest robiony na szydełku. Kumihimo nigdy nie robiłam. Widziałam filmy na YT. Wpisz po prostu 'kumihimo bracelet tutorial', albo 'kumihimo rope tutorial' na youtube i z pewnością wyskoczy kilkanaście albo i więcej filmów.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...